Tuesday, January 15, 2008

一本書: Someday


到新的圖書館去看到這本書,立刻借了回來!這裡的字字句句,都是我想對貝貝說的話!看了插畫更感動!!
(句子段落是按照書上的排版)
作者網站
http://www.alisonmcghee.com/someday.html


Someday
by Alison Mcghee & Peter H. Reynolds

One day I counted your fingers
and kissed each one.
有一天我數數你的手指頭
然後把每一根都親ㄧ親

One day the first snowflakes fell,
and I held you up and watched them melt on your baby skin.
有一天第一波雪花飄下來
我把你舉高並且看著它們在你嬰兒的肌膚上融化

One day
we corssed the street,
and you held my hand tight.
有一天
我們過馬路
你緊緊地牽著我的手

Then, you were my baby,
and now you are my child.
那時,你是我的小寶寶
現在你是我的小孩

Sometimes, when you sleep, I watch you dream,
and I dream too....
有時候,當你睡覺時,我看著你作夢
我也做起夢來

That someday you will dive into the cool, clear water of a lake.
有一天你會躍進湖裡又清又涼的水裡

Someday
you will walk
into a deep wood.
有一天
你會走進
一座森林

Someday your eyes will be filled with a joy so deep that they shine.
有一天你的眼睛會因為充滿了喜樂而閃閃發光

Someday you will run so fast and so far your heart will feel like fire.
有一天你會因為跑得太快而感到心在發火

Someday you will swing high - so high, higher than you ever dared to swing.
有一天你會蕩得很高--高到..從來沒敢蕩的高度那麼高

Someday
you will hear something so sad
that you will fold up
with sorrow.
有一天
你會聽到某件傷心的事
而和憂傷ㄧ起蜷起來

Someday you will call a song to the wind, and the wind will carry your song away.
有一天你會對風呼喊一首歌,而風就會把你的歌載走

Someday I will stand on this porch and watch your arms waving to me until I no longer see you.
有一天我會站在這個露台並且看著你的手臂不停地揮
直到我再也看不見你

Someday you will look at this house and wonder how something that feels so big can look so small.
有一天你將會看著這間房子而奇怪
怎麼感覺起來那麼大的東西看起來卻這麼小

Someday you will feel
a small weight
against your strong back.
有一天你會感到
一個小小的重量
在你堅強的背上

Someday I will
watch you brushing
your child's hair.
有一天我會
看著你梳著
你的孩子的頭髮

Someday, a long time
from now, your own hair will glow
silver in the sun.
有一天,從現在起很久以後
你自己的頭髮會在陽光下閃著銀色

And when that day comes, love, you will remember me.
當那一天來臨時,我的愛,你將會記得我

5 comments:

DongDong said...

我的映象中妳好像有分享過這本書.
只是看妳的分享我就覺得這是一本不錯的書.

Anonymous said...

好像如冬冬媽說的有分享過的樣子
不過再看一次還是很感人啦

Ziti said...

Dear DongDong媽 和 阿如,
你們記憶力不錯喔!上次我是介紹了書名,這次借了這本書,所以可以把內容和大家分享!

Anonymous said...

不知道為什麼讀完後,眼淚在眼眶裏打轉,這就是人生吧! 謝謝分享!
Kay

Ziti said...

Dear Kay,
我每看ㄧ次就會哭呢!越來越能體會上一代對下一代的夢想和期望。對呀,這就是人生!