Monday, November 07, 2005

八個擇偶條件

謝謝Kay!這個題目還真不容易呢!仔細想想,談戀愛時,並不會拿著列出的條件去一一篩選才決定和某人交往吧!只能說下意識裡,自己有張清單,遇到和清單大至相符的人,自己就被吸引了!以下是我的「條件」:

1. 說話咬字清楚

2. 長得順我眼

3. 容易和人打成一片 有許多朋友

4. 幽默 愛搞笑

5. 知識涉獵廣泛 (這樣我就可以一直發問,不用查百科全書或字典)

6. 對藝術有興趣 (這項,老公不太符合)

7. 接受「我」這個人

8. 愛乾淨 (和我的程度差不多就好)

有興趣的人也一起來玩吧!
(Bubu,Mei,變形蟲,Faith,Sarah,Valerie,Pipipi,…)

13 comments:

Singing said...

Like you, I don't recall having a list of "Husband requirements" before I got married, hahaha~ So, this is sooooo hard to answer la...but, I do my best...

1. Like me the way I am and love me the way I want to be loved.

2. Mature....means he needs to be responsible for what he says and does.

3. Open-minded. Willing to try new things and accept new ideas with me.

4. Similar values(family, money..) as mine.

5. Similar lifestyle and living habits as mine.

6. Able to stand up for himself and correct me when I am wrong. So we can help each other grow and improve.

7. Confident about himself and respect others.

8. He has to be a happy person (who knows how to be happy. ^.^)

Anonymous said...

說話咬字清楚...呵呵...這好像滿少人有這項ㄋ...^^

Anonymous said...

我講太多會大舌頭?

Anonymous said...

哈哈..我也正要寫說Ruby的第一項很特別?,還?有看過有人寫.. 為什麼要咬字清楚呢??
Kay

Singing said...

hehehe, Ziti, same question back to you, can you ask your hubby what were 8 things that he wanted for a wife?? ^.^

PiPiPi (皮皮皮) said...

Hmmmmm.... I have to get back to you later.... Have never thought about it.... ROFL.....

Singing said...

girl, this thread is just funny, check it out. Things never to say to a pregnant woman...^.^!!!

Singing said...

Girl, just got back from my prenatal visit. I mentioned DHA supplement to my doctor and she gave me a free sample of DHA supplement. I like it because it is not from fish but algae---don't have to worry about mercury levels in fish. Sigh...DHA is so hard to get....mainly in seafood (which I don't eat regularly during the pregnancy) and a little bit from eggs (I eat 3 eggs a week but not enough amount of DHA).

Plus, it is non-prescription so I can get it from Target or some other stores. I am just hoping this DHA really helps the development of my boy as well as my breastfeeding. ^.^

My glucose test will be on 11/22, hope I will pass it ...^.^

Have a good day!!

Ziti said...

回覆大家:我面對於口齒不清的人(包括小孩子),會很難過,因為如果我聽不太懂對方在說什麼,問一次後就會很不好意思再問了。我漸漸的,對於咬字不清楚的男人就沒興趣了。

此外,我很認同“蟲“的第三點“嚐試新物“,於我而言,能試各國美食是最和我有默契的啦!

蟲:
看來美國也有很多不識相的人,我倒是還沒遇到,還好!

Ziti said...

看到Mei的條件之一,才想到“不抽煙“對我來說是非常非常重要的!以前的男友,剛認識時都不知道他會抽煙,後來偶而看到他抽,很驚嚇,他卻以“社交“為理由來解釋。後來交往久了,他竟“明目張膽“地抽,雖然知道我恨煙味還這樣,很差勁!!

Mimi said...

Ruby,
呵呵,我也是後來才想到這點
我也曾跟一個愛抽煙的男生交往過
所以能理解妳當時的心情
因為我非常痛恨煙味!

Anonymous said...

八個擇偶條件
哇?
我被點到名了嗎
這個嘛
我要好好想想
對於一個老是處在男生(人)中的我
老實說蠻難寫的
因為看到太多的缺點了啦>_<

Ziti said...

Dear Faith,
有空時再來玩玩,想不出來沒關係的!